Де я?
ГОЛОВНА > ЛЮДИ ПОВИННІ ЗНАТИ > «Навчай для України» в Макарівському ліцеї

«Навчай для України» в Макарівському ліцеї

«Навчай для України» – громадська організація, яка працює над тим, аби кожна дитина в Україні могла реалізувати власний потенціал, незалежно від місця народження чи проживання. «Навчай для України» залучає найкращих випускників і молодих спеціалістів різних галузей до вчителювання на 2 роки у малих містечках і селах, де вони стають рольовими моделями, відкривають нові перспективи в житті дітей і сприяють розвитку громади..
З початку цього навчального року у Макарівському багатопрофільному ліцеї саме за цією Програмою працює два молодих спеціаліста. Про зустріч з ними, та перші враження в роботі, у нашому матеріалі.


Олександр Раєвський: Вчитель біології, географії та основ здоров’я за фахом. В Макарівському багатопрофільному ліцеї я навчаю дітей з початку цього навчального року за програмою «Навчай для України». Я маю 11-річний педагогічний досвід у своїй рідній школі в Херсонській області. Пішов на Програму, тому, що мені сподобалась її візія – компенсувати нерівність в освіті також є можливість індивідуального росту. Навіть, працюючи в школі, продовжуємо працювати зі своїми менторами в Програмі, вдосконалюємо свою педагогічну майстерність. І саме завдяки Програмі нас було розприділено в Макарівський багатопрофільний ліцей про що ми ніскільки не шкодуємо.
В рамках цієї Програми ми ставили пріоритети, а нас уже потім направляли в навчальні заклади. Програма працює лише з 5 областями на всю Україну. І під час підбору місця роботи для нас вчителів враховувались ще й навність вакансій у навчальних закладах, які також, як і ми проходили конкурсний відбір. На Прогрму подавались більше 100 шкіл, відібрали лише 20.
За ці тижні роботи у новому навчальному закладі, у новому педагогічному колективі з новими для мене учнями, можу сказати, що мені подобається, в ліцеї велика кількість учнів, паралелей. Дуже приємно, що адміністрація школи дає нам академічну свободу, ми можемо використовувати ті методи і прийоми, які нам найбільш підходять.
Чи впливає на якість навчання дітей вік вчителя?
Раєвський Олександр: Я побачив тенденцію, що більшість дітей, які начаються у молодих педагогів, спочатку проявляють цікавість та інтерес до самих вчителів і хочуть вивчати їхній предмет. Але подальша співпраця вже залежить від самого вчителя, а не від його віку. Якщо діти бачать, що він закоханий у свій предмет, і є дійсно вчителем а не урокодавцем, то вони будуть також проявляти цікавість до предмету викладання. Молодих вчителів дійсно сприймають легше, а далі потрібно заслужити повагу у дітей.


Анастасія Головатюк: – учасниця програми «Навчай для України». За фахом я втель філософії та менеджер управління персоналом. Але вже декілька років, викладаю українську мову та літературу.
А де ви живете в Макарові?
Ми живемо разом з Олександром, не далеко біля ліцею. Довго і ретельно усім педагогічним колективом, з директором ліцею шукали нам житло. А воно саме нас знайшло.
Витрати пов’язані з побутом Програма частково покриває нам із лідерських стипендій, щоби ми мали змогу не хвилюватись про побутові проблеми, а більше часу присвятити саме спілкуванню з дітьми, їх навчанню та вихованню.
Українська мова такий предмет, який самий важливий в школі. Ви задоволені рівнем знань предмету у дітей?Наразі, так, я поки що, як то кажуть, прощупую ситуацію, але загалом бачу, що рівень дітей досить високий. Я до цього працювала в великому он-лайн проекті і мала дотик до майже 80000 учнів зі всієї України. Мені приємно бачити, що в Макарівському ліцеї ситуація загалом відображає ситуацію в Україні: є дуже сильні учні і їх багато, є учні з якими, звичайно, потрібно працювати, як і в будь-якій школі. Але це сприятлива ситуація для того, щоб робити зміни. Ці діти хочуть працювати і для мене це найголовніше.
А якісь у Вас є «Фішечки», які Ви будете тут впроваджувати, новинки, те, що буде для дітей цікаво і легше буде сприймати предмет?

Так, ми довго працювали над цими «фішечками» під час підготовки на літньому інституті, це частина нашої програми, яка готувала нас саме до входу в школу. В нас є певний перелік інструментів он-лайн, для дистанційної освіти, тобто, до цього процесу ми також готові.
Що стосується української мови, я намагаюся на своїх уроках переводити навчання в площину практики, тобто я люблю з дітьми говорити про комунікацію , про маніпуляції в рекламі, політиці, як ми використовуємо мову на щодень. Це для того, щоб вони не просто бачили якусь загальну картину і мали правила, а могли практично цим користуватись і використовувати це в реальному житті для того щоб убезпечити себе від якихось ситуацій.
Ви самі викладаєте повноцінно урок, чи спільно із іншими педегогами закладу?
Анастасія Головатюк: Поки що ми ведемо уроки самостійно, але є вчитель методист, супервізор, з яким ми можемо порадитись, до якого можемо звернутись із будь-якими питаннями, що стосуються планів уроку, окремих методів, взагалі ситуацій на уроці. Це підкупає, тому що все працює на великій довірі. Приємно, що нам довіряють вести ці уроки самостійно, але ми маємо можливість звернутися за допомогою в разі якихось запитань.
А хто Ваш супервізор?
Анастасія Головатюк: Світлана Михайлівна Савенко.
А Ваш?
Олександр Раєвський: Взагалі я знаю, що супервізори призначаються, коли є менше стажу 3-х років саме в школі, тому у мене супервізора немає, я маю більший стаж. Але у нас є консультація з Програми, ментор для загальної підтримки, також є випускники Програми по цьому предмету, який я викладаю. Із ними у нас раз на тиждень є дзвінок інтерактивний в Зумі, плюс – заплановані дві зустрічі вживу, наші ментори будуть виїжджати в школу-дивитися на процес навчально-виховний, який відбувається. Також він планує спілкуватися з адміністрацією щодо нас і коригувати, підказувати і т.д. Тобто в нас є цільова підтримка від програми в рамках «Навчай для України».
Нам дуже пощастило, що ми проживаємо біля школи, в самому центрі Макарова. Макарів – мальовниче містечко, яке нам полюбилось відразу, тут красиво і затишно. Два учасники Програми мешкають в Бородянці і ми товаришуємо, їздимо до друзів на гостини. У літньому таборі в Харкові дуже потоваришували і тепер маємо надійну підтримку серед учасників усієї Програми.
Надія Українець, директорка Макарівського багатопрофільного ліцею: Діти задоволені і це найголовніше. Я також не так давно працюю в цьому колективі. І мені теж спочатку, як і будь-кому, хто вливається у новий колектив, було важко. Але, коли ми долучились до програми «Демократична школа», то бачення колективу і дітей змінилось на 360 градусів. Тому до програм треба долучатися, не боятися змін і у будь-якому віці навчатися. Адже наше покликання життя заради дітей.
Що вашому ліцею дає такий досвід участі у програмі «Навчай для України»?
Надія Українець: Співпраця така дуже корисна як молодим спеціалістам, так і для вчителів із досвідом. З допомогою молодих педагогів ми можемо впровадити нові методи в роботі та навчанні, практику інтерактивних ігор у учнівських колективах, таких, як «Моє місто», «Місто мого майбутнього».
Наш заклад має кадрову, фінансову та академічну автономію. Спільно з педагогічним колективом, представниками місцевого бізнесу, батьківським та учнівським активами, ми успішно закінчили навчання в програмі «Демократична школа» і у нас стосунки і в колективі, і з учнями та батьками вийшли на новий рівень співпраці. У нас назбиралось стільки ідей, що їх треба було десь реалізовувати. Було прийняте спільне рішення взяти участь у проекті «Навчай для України». Із 100 шкіл обрали саме наш ліцей. Ми єдиний навчальний заклад у громаді і 4 у Київській області, у якому реалізується цей проект.. Була така умова участі, що в один навчальний заклад прибуде один педагог. І дуже приємно, що до нашого ліцею спеціалістами Програми на роботу було направлено два вчителя. Цього навчального року у заклад прийшли працювати 12 педагогів: 2 асистенти вчителя, 2 керівники гуртка, психолог, соціальний педагог, вчитель фізичної культури, інформатики, математики, біології, української мови та літератури. Це якісний досвід, як для закладу, так і для всієї громади. Тому, працюємо навчаючись).
Адміністрація ліцею підготувала подарунок для наших молодих вчителів – екскурсію на Київський гольф клуб. Цей подарунок ми готували всім колективом). У нашому закладі вміють добре працювати і активно та цікаво відпочивати. Цьому і вчимо дітей також. Адже навчання, то багатогранний процес, який перш за все має бути цікавим!

Залишити відповідь

Top